Tuesday, January 11, 2011

Kuching oh Kuching

Salam semua...lama sungguh rasanya aku tak update blog, apa boleh buat selain daripada masalah internet aku ada masalah lain juga...masalah urat...penyakit urat malas timbul...apa nak buat hah....terasa betul2 aku malas dalam seminggu dua ni. Nak bloging pun malas, hai apa la nak jadi aku ni....

Sekadar membuat pengisian, baru baru ni kami sekeluarga bercuti di Kuching Sarawak. Tapi macam tak kena gaya la pulak...hujan ja sepanjang percutian...spoil betul. Di Kuching kami just menginap di Budget Hotel...Arif Hotel. Terletak di jalan Haji Taha...walaupun budget hotel, tetapi aku suka area dekat hotel ni nak cari makan senang. Turun je hotel, banyak gerai makan ada di bawahnya. Harga makanan pun masih murah. Ada macam macam pilihan dari nasi campur, mee, sup, satay dan macam macam lagi lah.

Alang-alang kami di Kuching, kami pergi ke Kota Samarahan melawat kawan lama Cik Abang. Ingatkan dekat mau 2 jam perjalanan dengan kereta...kalau ikut jalan air (feri sungai) memakan masa 1 1/2 jam. Sepanjang perjalanan ke Samarahan banyak ladang kelapa di kiri dan kanan jalan memandangkan produk utama di situ ialah santan kelapa. Banyak juga kilang kelapa di tepi jalan yang aku tengok.

Selain dari Samarahan, kami cuma pusing-pusing sekitar bandar Kuching dan melawat ke tempat-tempat yang biasa orang lain lawat juga (tak perlulah aku cerita panjang lebar). So, apa kata layan ja gambar-gambar kami sekeluarga di Kuching.


Tak sah la kalau tak ambik gambar kat Tugu Kucing ni


Sebelum naik bot ke seberang


 





Aneka kek lapis di Dayang Salhah. Siap masuk dapur dia lagi, untuk tempahan boleh tengok kat sini.

 
Gerai gerai yang menjual kek lapis


Ilham dah bosan coz masa nak balik tu Pak Cik penambang lambat gerak kerana tunggu penumpang lain



Sekitar di Waterfront



Dewan Undangan Negeri

 Dah sampai waktu balik, masa ni pukul 4 pagi...flight pukul 6. Kami orang pertama check in....

0 comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...