Wednesday, December 8, 2010

Kenapa Aku Malas Pindah

Nak kata aku suka sangat kat rumah ni tak la jugak, banyak jugak bocor-bocor kat bumbung tu. Mungkin sebab kedudukan rumah ni yang strategik kot. Iyelah tak jauh dari pekan, airport n tempat kerja. Tempat tuisyen Si Syifa' pun dekat, kalau agak-agak malas nak pergi pekan tu...aku suruh je pengasuh budak2 ni pergi beli ikan kat pasar. Bukan jauh pun. Tapi kan, bukan sekali dua aku ajak cik Abang pindah. Siap aku carikan rumah lagi. Cik Abang tetap tak nak. Akhirnya aku dapat mengenal pasti beberapa sebab tak langsung yang membuatkan Cik Abang tak nak pindah.

Antaranya,



 Kat rumah ni ada pokok mangga....











Cik Abang banyak tanam bunga-bungaan, sampaikan periuk kera pun dia tanam. Habislah kera tak da periuk nak masak nasi....




Dia ada bela banyak ayam....

dan....
...

...

Sekor kucing yatim piatu...so macam mana nak pindah kalau macam ni Cik Abang oi.....

0 comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...