Saturday, November 13, 2010

Entri terpendam....Makan angin ke Kundasang dan Kudat

Dah lama dah N3 ni terpendam dalam draft...fikir punya fikir, baik aku publish dalam label 'Jalan-jalan'; dapat jugak aku berkongsi cerita sedikit sebanyak apa yang patut.

Gambar semua ni diambil masa seluruh kaum kerabat aku datang dari Kedah last few month...tu pun ada tiket murah Airasia....kalau tidak tak tahu lah bila sanak saudara aku nak boleh datang. Orang yang paling gembira masa diorang datang semestinyalah Kakak Syifa'. Siap bilang hari bila Tok dia nak datang. Dah tu siap ambik satu kalendar tanda berapa hari lagi diorang nak sampai. Flight sanak saudara aku pukul 9 malam dari Penang, sampai sini dah jam 12 malam....Kesian Kakak Syifa'....dah zzzzzzz....waktu Tok dia sampai. Penat ja menghitung hari.   

Bila bangun pagi ja...apa lagi, mengamuk la Kakak Syifa' kononnya aku tak kejut kan dia masa Tok dia sampai...siap merajuk dengan semua orang....hai anak dara aku. Pujuk punya pujuk last sekali ok lah...bila semua dah steady balik kami pun startlah berjalan-jalan mengikut jadual yang telah aku tetapkan....

Bersama 'bodyguard' berposing. Background Gunung Kinabalu..."...tinggi-tinggi gunung Kinabalu...". Best pulak aku rasa lagu tu. Emmm...yang berdua tu abang dan adik aku...


Simpang Mengayau Kudat...4 jam perjalanan dari Kota Kinabalu...air kat sini sejuk dan tak masin sangat...nak tau kenapa, Simpang Mengayau ni kan 'Tip of Borneo'...pertemuan antara Laut Sulu dan Laut China Selatan. Monsun di sini pun tak menentu, nasib baik time kami datang gelora lautnya ok...boleh la mandi....

Antara wajah-wajah kaum kerabat aku...Kakak Syifa' pun tumpang glamour.




'Bodyguard' bersama bonda tercinta dan adik perempuan aku....berlatar belakangkan Laut China Selatan di sebelah kiri dan Laut Sulu di sebelah kanan.




Ayahda tercinta...bonda mana???...


Bonda sibuk duduk sebelah aku nak tengok ayahda dalam kamera....


Sehingga Bertemu Lagi...

0 comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...